lördag 3 mars 2012

Glass i stora lass.

Lördag kväll och både jag och Ch ligger utslagna i myskläder. Vi hade planerat att gå på bio. Se den där svenska filmen, Nobels testamente, emot alla mina egna principer. Jag fastnade för filmen när jag såg trailern trots mitt "hat" emot svensk film. Nu ligger vi istället och kollar på "The girl with the dragon tattoo" som också jag i protest egentligen inte tänkt se. Amerikanarna har tappat bort sin fantasi och snor ett svenskt manus? hm. Intressant! Hört att den ska vara mer brutal än den svenska men även att den fått hård kritik och många minus i pressen. Helt enkelt, får vänta med att säga vad jag tycker tills den är sedd.

Ch har väl blivit "friskare". Dock absolut inte frisk. Och än så länge har jag klarat mig. Bara lite trött och "känslig" i kroppen. Jag kämpar emot med hull och hår. Vägrar att insjukna i någon influensa. Men med mitt immunförsvar är det bara att tacka och ta emot.

Basli har haft en "depp-dag". Varit trött och hängig. Man skulle kunna tro att han sympatiserar med oss? Rättare sagt med Ch..

Det enda vettiga vi egentligen gjort idag var att handla glass, I STOOOORA lass. Satt nämligen på nätet igår och läste om min underbara matallergi laktosintolerans och hittade en ny sorts glass (ny för mig!) som skulle finnas på ICA Maxi bland annat. Så dit bar det av. Bestämde mig för att pröva tre olika sorter, Marängsvisch, Chokladbomb och Melondröm tror jag den sista hette. Den sistnämnda blev vår utan tvekan nya favorit. Både jag och Ch njöt nog av varje sked. :) glass är smaskens när man känner sig hängig.

Nu ska jag finna ork att ta mig ut i köket. Ska koka lite nyponsoppa och till de serveras det mer glass. ;)

Ha en mysig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar