onsdag 28 mars 2012

En vecka har gått...

Tiden verkligen springer iväg. Det är en vecka sen jag senast skrev något.. Jag lever fortfarande på mitt lyckliga moln och inga motgångar har ännu lyckats plocka ner mig.

Det går riktigt bra på det nya jobbet. Jag trivs som fisken i vattnet. Känns som om jag fattat det mesta av det jag ska göra.. Självklart finns det mycket kvar att lära men jag ska nog klara mig när min "magister" lämnar byggnaden på fredag. Med andra ord, måndag, då är kontoret mitt. Jag har ett eget kontor?! Jag ska jobba själv, och klara av allt utan att kunna vända mig om och ifrågasätta. Folk kommer med andra ord tro att jag är galen för de lär dröja innan jag vänjer mig av att prata högt om allt jag gör. Det blir helt enkelt tomt utan Andreas, min företrädare.

Jag har ett par stora skor att fylla kan jag tänka mig!

Ikväll jobbar Ch till 7 så jag och Basli har lägenheten för oss själva. Det firar vi med lite mys pys. Frusen mango! Han är knas, min lilla vovve, han skulle nog äta allt jag ger honom. Förhoppningsvis slipper vi va ifrån varandra lika mycket efter sommaren. Då KANSKE min älskling får va med mig på jobbet. Det hade varit ännu mer perfekt.

Om en stund får jag väl lyfta rumpan och ta några tunga steg till köket. Inte alls sugen på att stå vid spisen idag. Ursch. Vill bara ta en varm lång dusch och krypa ner i myskläder i sängen och kika på någon bra film. Men nu lever man i en verklighet där man måste laga mat osv. ;)

Städa behöver vi göra också. Min damm-allergi mår nog inte riktigt bra när de ligger dammråttor under soffan. Men knappt hunnit tänka tanken på att plocka fram dammsugaren den senaste veckan.
Till helgen, mmm, till helgen får det bannamej bli. Redan torsdag imorgon ju!?

Hoppas ni har haft en underbar tid, det har jag och jag tänker njuta och suga ut varenda milliliter av den här karamellen jag går och suger på.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar