lördag 18 februari 2012

Rastlösheten.

Igår vaknade jag redan vid 7 tiden. Mådde sjukt illa och tänkte att lite frisk luft kunde hjälpa så jag klädde på Basli och gick ut en sväng. Trots detta så kräktes jag efter att ha kommit in. Kröp ihop i sängen och sov en stund till. Vid 8 vaknade jag igen och mådde fortfarande riktigt illa. Så tänkte att om jag gör något som får mig på andra tankar kanske jag kan ignorera det. Så vips hade jag vänt upp och ner på vardagsrummet och flyttat alla möbler. Riktigt nöjd med min insats!

Dock fortsatte min extrema energi hela dagen så jag gick i cirklar för att komma på nya saker att sätta tänderna i. Slutade med att jag bad Ch plocka upp mig när han slutade så jag kunde handla ingredienser så jag kunde baka när han åkte till garaget. Så kvällen bestod av bakning. Tre olika recept stod på agendan. Brownies, kladdmuffins och vaniljmuffins med ahlgrensbilar-fluff.

Klicka på texten så kommer du till receptet;
Vaniljmuffins med ahlgrensbilar-fluff
Brownies
Kladdmuffins

Idag har jag planerat att åka ner till Staples och inhandla pärmar, register och lite annat "skoj". Jag är ju lite ordningsam av mig, och pärmarna börjar bli överfulla, mer exakt så går det inte i ett papper till så dags att inhandla nya!

Men just nu ligger hjärtat mitt och sover, och det är nog bäst att låta honom göra de en stund till. Basli har krupit ihop bredvid honom. Myspysigt! :)

Nu ska jag göra mig en kopp te och kika på "According to Jim" på 3:an.

Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar