måndag 27 februari 2012

Inte som andra döttrar..

Just nu läser jag om igen min absoluta favorit bok. Inte som andra döttrar, skriven av Deborah Spungen. Den handlar om Nancy Spungen som hade ett förhållande med snyggingen Sid Vicious ifrån punkrock bandet Sex Pistols. Skriven av hennes mor Deborah efter det att hon blivit "mördad".

I natt läste jag några ord ur boken som jag tänkte dela med mig av. Anledningen är att jag kände mig träffad av det Deb skrev.

"Jag kunde inte fatta det. Här höll jag på att falla sönder alldeles framför ögonen på dem och ingen märkte det! Jag kunde inte sova, kunde nätt och jämnt äta. Jag var rädd. Jag led. Jag var slö. Jag kände mig avstängd från allt och alla - yttervärlden, min familj, mitt gamla jag. Det var inte jag längre. Jag var någon jag inte kände, någon vilsen och skrämd, någon som tycktes sakna centralpunkt i sitt liv. Och ingen märkte det! Hur kunde de undgå att märka det? ....."

"Jag skulle gå i en miljon småbitar. Ingen skulle kunna sätta ihop mig igen.."

En helt fantastisk bok. Sen blir det inte sämre för mig som älskar Sid Vicious.
Skulle helhjärtat kunna rekommendera vem som helst att läsa den. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar