tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag!

För mig är denna dag ännu en dag för butiker att tjäna lite extra slantar på oss människor. Allt ska gå i rött, rosa och det är fullt med nallar, hjärtan och gulliga saker över allt.

Jag kände lite sorg över att vår ekonomi inte riktigt täckte några presenter den här månaden men sen insåg jag att vad är det jag vill få ut av de?! Vad är det jag vill ha? Visst är det romantiskt att få röda rosor, men jag skulle uppskatta det tusen gånger mer om Ch kom hem med det en dag när jag skulle blåsas helt av fötterna istället! Alla hjärtans dag i all ära, men för mig betyder det mer att ha någon att älska och bli älskad varje dag, 365 dagar om året.

Min underbart gulliga sambo och "fästman" gjorde istället en hel del gester idag som betyder mer för mig än något köpt.

Bland annat fick jag ett sms som löd: "Du kommer tyvärr inget få idag, inget du kan lukta på,titta på eller tycka om. Men något ska du ju få. Något som du längre fram kan få. Det är inget som tappar färg eller lukt. Det är något i ditt minne du kommer få. Du, jag o lilla penny på en upptäcktsfärd ska gå!! Glad alla hjärtans dag älskling. Puss puss."

Vart vi ska åka, eller vad de nu är han har kokat ihop, de fick jag inte veta. Men jag fick en stor present och en påminnelse om att jag har en underbar pojkvän, som älskar mig minst lika mycket som jag älskar honom.

Hoppas ni har haft en bra dag och jag får väl be om ursäkt för mon negativa ton. :)

Natti natti!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar