fredag 6 mars 2015

Från mig till typ Frölunda ;-)

Ställde klockan på tio i 9, även om jag var vaken långt innan dess. Christopher har det "sena passet" idag, därmed började han något senare. Konstigt men väldigt mysigt att dricka kaffe ihop en fredagsmorgon. :-) Vardags-specialitet! När Ch gett mig en lång puss hejdå och lämnat mig vid halv åtta så stannade tiden. Klockan ville absolut inte bli 9! Förbaskade klocka..

Men lite musik.. Läste BT, Markbladet och Aftonbladet. Bara försökte fördriva tiden. Kvart i nio kollade jag på klockan och kände att nu jäklar. Min plan hade förmodligen inte haft någon vikt för någon annan, men för mig var det så otroligt viktigt att allt gick precis som jag tänkt. Klockan slog 08:58 och jag klickade på "uppdatera" och PANG, biljetterna hade släppts.

De senaste dagarna har jag lite diskret dragit några "vita lögner" för att ha lite koll på plats, tillgänglighet och allt annat som hade betydande roll i min lilla överraskning. Vad är det egentligen jag babblar om? :-)

Jo... Ishockey! (hahaha, förlåt, men trodde aldrig jag skulle nämna ishockey såhär.) Men jo, sporten om min lilla man följer, eller det är ju egentligen bara ett enda lag han följer slaviskt. Frölunda. Blä! Jag är så trött på ishockey, och vet att när den här säsongen är över så kommer jag krama tv:n. Skämtåsido, så illa är det inte. Men när två karlar tar upp vardagsrums tv:n alldeles för många timmar per vecka genom att första spela NHL 15 på Xbox, och sen avslutar kvällen med en riktig, direktsänd match. Då blir det helt enkelt liiite för mycket hockey.

Så, för att döva mitt samvete att jag är sjuk och inte orkar hitta på massa "normala" saker som "normala" nygifta borde göra. Visst låter det hemskt! Men sanningen är ju sån, jag kan inte ens gå på bio längre. Varför? Ja.. av olika anledningar vilka jag inte på humör för att dra upp nu. I alla fall, åter till ämnet (jag har blivit bra duktig på att börja på en sida och fortsätta på en annan för att inse att jag inte blev klar med den första..)

Jag satt antagligen bland de första och valde platser till Christopher och hans pappa Jan. 16 mars, 18:30 skall dom få se Frölunda spela sin tredje kvartsfinal emot.. öh! Det vet jag inte ens. Men dom spelar i alla fall emot några andra grabbar som har skridskorna "påsnörade". Haha. Heja Mimmi, full koll på läget som alltid.

Så när jag fått bekräftelse på bokning, betalt och fått biljetterna skickade till min mail så tog jag kort på bokningen. Gjorde lite "spex" i ett program på telefonen och skickade ett mms med resultatet till både Christopher och Jan. Responsen? Precis den jag hoppats på. Två män utan ord. Lyckliga. :-)



Min lilla överraskning till dem. En kväll, far och son, tillsammans, för att se sitt älskade Frölunda på plats i Scandinavium. Känner mig väldigt nöjd med mig själv. ;-) Jag kanske inte kan följa med och stå där och hoppa och gapa åt domaren, men jag kan bannemej unna dem något. Speciellt Christopher som varje dag genomlider den här förbaskade sjukdomen tillsammans med mig. Som ser mig lida, som ser mig falla, som hopplöst måste se på och precis som jag acceptera läget, i alla fall tillfälligt. En vacker dag är hon tillbaka, starka, "friska", spontana, spralliga, ÖVERENERGISKA; Mimmi. men tills vidare får jag njuta av att unna andra de jag själv hade velat göra. Kanske inte just hockey? Men.. ja, åka skridskor hade jag gärna gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar