onsdag 13 augusti 2014

Det här med att köpa hus..

Känns som hus efter hus passerar.. Det vi kollade på igår var absolut inga större fel på och kunde absolut blivit ett fint hem. Men ändå så kunde jag inte riktigt känna den där känslan, den känslan som kommer vara avgörande när det handlar om vårt nya hem. Huset låg i Svaneholm, vilket man kan tycka är världens ände. Och ja, det är väl en del av den avgörande faktorn. Det finns inte ens en liten affär vilket jag gärna ser att det gör. Så, vi får helt enkelt kanske stryka Svaneholm ifrån listan. Eller?

Det är svårt det här. Köpa hus alltså. Speciellt när krav-listan är så lång som vår. Med tanke på min situation med sjukdomen och en väldigt osäker framtid så krävs det att huset kan funka både om framtiden ser "tyngre" ut än vad vi hoppas, men samtidigt vill man inte tänka så långt.

Ett enplanshus, helst i radhus/kedjehus-form och inte för mycket på "att-göra"listan, kan det vara så mycket begärt?

Bara att fortsätta leta.

2 kommentarer:

  1. Tror jag vet vilket hus ni kollade på. Jobbar i Viskafors/svaneholm så har sett en till salu skylt haha ;)
    Men ah, att det inte finns ens en liten butik där är ganska så jobbigt .. och Tempo i Viskafors pratas det om att dom måste lägga ner

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns många hus till salu i Svaneholm just nu ;-) Lovar att meddela vilket det är när jag vet hur vi ställer oss till det ikväll. :-)

      Radera