måndag 28 juli 2014

Semester..

Första semesterveckan avklarad och andra påbörjad.

Värmen är underbar men samtidigt fruktansvärd, i en kropp som har svårt att hantera temperaturer så är det lite komplicerat. Det komiska är att fötterna kan vara alldeles iskalla medans resten av kroppen kokar. Ännu ett symptom. Dock har jag fått handsvett, något jag alltid tyckt är sjukt äckligt, men bara att välkomna sig själv i den klubben och försöka hantera det.

Vi har hunnit med att åka till Ge-Kås, i rullstol, vilket såklart underlättade besöket, men somnade i bilen hem vilket var förväntat. Söta Christopher hittade en nackkudde i butiken som han köpte till mig och den hjälpte en del emot nackstelheten som brukar uppstå eftersom jag typ ser ut som en trasig docka när jag somnar sittande. Inhandlade även nya kuddar och en filt till soffan, kändes något fel i denna hettan men va tusan, förälskade mig så i dessa ulliga gulliga textiler så kunde bara inte låta bli. Godis till Basli, såklart! Lite kläder, något som jag faktiskt inte brukar handla där, men tack vare mamma som tålmodigt körde runt mig i butiken så hittade jag några tröjor, som jag inte hunnit använda på grund av värmen.

Annars har vi mestadels legat på gräsmattan utanför mors radhus, lägenheten är fullkomligt hopplös vid denna väderlek. Golvfläkten jag köpte hjälper inte ens då. Så tack mor för att du orkar med oss. Någon dag hamnade vi i Skene också. :-) där grillades det, och vi åt massor av glass, eller ja just de, JAG åt massor av glass. Min älskade laktosfria "marängsviss-glass", jag äter som en galning.

Idag struntade vi i värmen ute och började bryta loss lister. Eller byggledare Mimmi satt och tittade på och berättade hur man skulle göra. ;-) medan Christopher och Johan slet i värmen och svettades lika mycket vätska som de drack. Stackarna! Mimmi och hennes galna påhitt. Ett besök på Jula för att inhandla ett multi-verktyg som nu är makens nya älskling, och såklart sopsäckar i massor. Här ska de slängas! Inväntar sämre väder, och sen skall här läggas golv. Vardagsrummet är sista golvet, sen är alla bytta. Kvar är lite målning, byte av dörrfoder kring några dörrar, spackling, slipning, och lister. Behövs nog en del hjälp av snälla vänner och familjemedlemmar, men till slut skall lägenheten vara klar till försäljning och vi ska kunna flytta med vetskapen om att vi gjort vad vi hunnit och orkat med i lägenheten. :-)

Drömmen om stugan får nog vänta till hösten. Vår vecka på kusten som vi lagt in som en vana. :-) en bra tradition tycker jag. Tre veckor på sommaren, några strö-dagar under året och en vecka på hösten. Perfekt spridning av semestern.

Resten av vår ledighet är mest lugn och ro. Jag har lovat min chef att försöka känna efter vad kroppen vill, lite granna i alla fall, under dessa tre veckor, så vi kan lägga upp en plan för framtiden! Sista veckan är det två husvisningar på schemat och ett läkarbesök. Allt annat få stå öppet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar