torsdag 2 januari 2014

Gör det i år igen, en lista över året som är slut..


  • Gjorde du något i år som dy aldrig gjort förut?
    Absolut! Jag klädde mig i vitklänning. Med andra ord, jag var iväg och prövade brudklänning. För första gången i mitt liv bar jag en vit långklänning och det fanns en som gjorde att jag kände mig som en prinsessa. Det var en speciell dag med min brudtärna i Göteborg. Men får inte glömma att jag senare var iväg med mamma och mormor, senare även med mamma på egen hand. Det var fantastisk upplevelse. :-)
  • Hur har ditt 2013 varit?
    Rörigt. Förvirrande. En berg-o-dalbana med många toppar och dalar. Tyvärr är topparna varit så höga att jag stupat och dalarna så djupa att jag inte sett annat än mörker. Men vi kämpar, sida vid sida, jag och mitt hjärta, för att få ett mer balanserat liv. Men rörigt, det säger allt om 2013.
  • Blev du kär i år?
    Jag blir kär varje dag, i min Christopher, som håller mig flytande och som får mig att vilja vara den jag är och ingen annan. Han får mig att bli det bästa, och jag älskar honom för det och mycket annat.
  • Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
    26 Juli, minst sagt. Den dagen fick mig att skratta, gråta av lycka och få mig att må så bra. Den dagen var jag i Göteborg med Emma för att pröva brudklänning för första gången. En dag att minnas, självfallet! <3 Men sen kommer jag aldrig glömma dagen när Christopher sa "vi tar och gifter oss", tyvärr minns jag inte vilket datum det var.

    Sen, tyvärr, kommer jag alltid minnas den 29 Januari, den dagen som jag fick diagnosen satt på papper. Den dagen är svår att glömma, ett stort svart hål, samtidigt lättnad över att äntligen veta. Men hade gärna "inte vetat" vad som var fel på mig, ibland..
  • Vad är din största framgång 2013?
    Tror det är att jag till sist valde att gå till en terapeut för att få ur mig allt, verkligen allt. Det var liksom dags att börja skriva en andra bok, en väldigt mycket lyckligare och ljusare sådan, och då var jag tvungen att skriva klart den gamla..
  • Bästa köpet?
    Bilen? Njaee. Brudklänningen? (ja just de, vet inte om jag sagt de, jag har köpt min brudklänning..) Svårt att säga, men troligen brudklänningen, ett steg emot det kommande bröllopet. :-)
  • Vad spenderade du mest pengar på?
    Basil? haha. ;-) troligen är det Basil eller Christopher. Jag gillar att ge saker till dem jag älskar. Men, tror att om jag måste välja en kategori så är det nog kläder, till oss alla tre.
  • Gjorde någonting dig riktigt glad?
    Ja! Herre gud! När Christopher valde mig, trots sjukdomen, trots denna bokstavskombination som kommer förändra allt i vår framtid, så valde han mig. När jag ville kasta ut honom så valde han att sätta bröllopet i rullning. Det gör mig till världens lyckligaste tjej.
  • Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
    Feather (Banned from Arena, min svågers band), Jag och min far (Magnus Uggla), This Life (Brian "Hacksaw" Williams), Sköra värld (Jakob Hellman), Always there for me (Amber Hayes) och till sist tror jag, Vitt mot svart (Daniel Persson).
  • Vem har du umgåtts mest med?
    Christopher och Basli Bus självfallet. Men annars är det Anna, Emma och lilla farbror Johan. :-)

  • Har du haft ett förhållande under 2013?
    Ja, är ju liksom sambo och blivande fru Backlund.
  • Vart reste du under 2013?
    Till sommarstugan som längst tror jag.
  • Vad gjorde du på din födelsedag?
    Firade nerbäddad i soffan. Mådde absolut inte bra på min 25-årsdag. Men mamma, Kaj, mormor och morfar kom förbi och tog hand om allting och firade mig lugnt och stilla. Dagen innan däremot firade jag med pappas sida av familjen, senare på kvällen kom Viktor, Johan, Robin, Desse och Magnus förbi. Anna dök upp ifrån ingenstans på lördagen också, med en underbar överraskning.
  • Finns det någon som skulle gjort ditt år bättre?
    hmm. svårt att vara realistisk i den frågan, men som svar; att man hittade ett botemedel till min diagnos..
  • Vem saknade du?
    Saknade många, i perioder. Finns alltid någon som man skulle kunna saknat mindre genom att träffat dem mer. Vissa är omöjligt, andra fanns det helt enkelt inte tid till. Hemskt nog.
  • Det bästa nya människorna du träffade?
    Fick en ny vän i en kollega vid namn Viktor. Men söta Jennie som fixar naglar och snart smink också. :-) Tror säkert jag glömmer någon som vanligt, ber om ursäkt för det.
  • Och till sist, vad vill du säga till dig själv inför 2014?
    Ge dig hän, ge inte upp, våga mer, allt kommer bli bra till slut. Njut av bröllopet, njut av livet.. Inget av det går i repris. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar