onsdag 8 januari 2014

En dag kvar..

Imorgon beger vi oss emot Falkenberg, Skrea Strand, med andra ord Falkenbergs Strandhotell. Jag känner mig riktigt upprymd av att få åka iväg, sova på hotell, äta hotellfrukost, men framförallt så har vi bokat ett VIP-rum med varsin massage. Det skall bli så skönt. Bara komma hemifrån, glömma bort verkligheten för ett tag. Bara jag och Christopher. Precis vad vi behöver. Förutom att jag ska lämna ifrån mig Basli över natt så känns det underbart. Det är enda nackdelen med vistelsen. Men som alla säger till mig, eftersom jag känner så, ja då är det verkligen hög tid att göra det. Jag kommer inte alltid kunna ha Basli vid min sida. Även om det är precis det jag vill och önskar. Det är svårt att inte älska den hunden, även om han har en del knasigheter för sig. Han är fantastiskt. Bara ger och ger av sig själv, men samtidigt, en mer bortskämd hund får man nog leta efter, den hunden får så mycket kärlek att vi kan skulle kunna fylla hela Sahara med vatten.

Så, kort vecka. Två dagar jobb, och sen lite semester igen.

Jag har orden han sa till mig snurrandes i huvudet. Göran. Han ringde mig och bad mig att inte ge upp. Att jag skulle se den framtid som han ser för mig. Att det ligger en ljus framtid och väntar på mig. Ja, Göran bad mig att inte ge upp. Att jag skulle fortsatta kämpa, och det är precis vad jag tänker göra. Kämpa. Jag har inget annat val. Jag måste kämpa. Men allt oftare vill jag kasta in handduken. Känner orättvisan bita mig i hälarna. Men jag kommer klara detta. Om inte för min egen skull, så för min familj och vänners skull. Jag är inte själv. Önskar dock att orden Göran sa till mig inte var de sista som sades mellan oss. Samvetet äter upp mig. Han bad mig komma ner och hälsa på, men tiden fanns inte, jag prioriterade inte det efter att jag blivit sjuk, och nu är det försent. Jag får leva med de. Klart, jag kunde inte vetat. Varför trycker man ner sig själv även om man vet att de är onödigt, fel, och ändå inte hjälper något alls? Människan är komplex.

I eftermiddag blir det terapeuten. Kommer bli skönt att prata av sig lite. Allt händer så fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar