tisdag 7 januari 2014

Då var ledigheten över..

Ledigheterna är över, de röda dagarna är slut, dags att återvända till vardagen och verkligheten. Ser över de kommande veckorna och vet att det kommer bli en del att göra. Men det är januari det, sen hoppas jag det lugnar ner sig lite, i alla fall på sjuk-sidan, bröllopet lär väl öka i takt med att vi närmar oss den stora dagen. :-)

Igår satt jag med söta lilla Jenny och gick igenom hennes bokföring. Denna gången hade hon med sig bamsebjörnen Nilo (vet inte om det stavas så..). En hund med de varmaste och snällaste ögonen jag sett på länge. Kunde inte sluta titta in i dessa vackra bruna brunnar.

Basli och Nilo funkade riktigt bra ihop. Förutom en viss buse som visade en sida vi inte sett så mycket av tidigare. Han lekte "boss". Skulle skälla och morra emot Nilo medan han lugnt lät honom hållas. Ingenting hände och till slut låg dem båda på köksgolvet kanske 20-30 cm ifrån varandra och sov. Det såg så underbart mysigt ut och fick mig att längta ännu mer till den dagen när vi har möjlighet att skaffa oss en kompis till Basli. men ja älskling, jag vet, det är inte riktigt läge just nu.. ;-)

På kvällen satt jag med mitt korsord i sängen och kikade med ett öga på Mr.Poppers Pingviner. En väldigt mysig film trots att Jim Carrey spelar huvudrollen. (Är inget stort fán av denna man..) Lyckades lösa klart Junior-krysset, grattis Mimmi. Skämtåsido. Dessa är faktiskt ibland svårare än de andra i tidningen. Barn är helt enkelt smartare än vuxna? Kan det vara så?

Två jobbdagar denna vecka. En väldigt kort vecka helt enkelt. Sen beger vi oss till Falkenberg för att uppleva lite lyx i ett VIP-rum på strandhotellet. En "före-bröllopet-resa". Med tanke på att efter bröllop kommer pengarna sparas till mc-kort och motorcykel till Christopher. Han sitter flera timmar ibland och kollar på blocket efter en passande cykel, och säger ofta "det ska jag prata med Kaj om.." Kaj är ju min mors man. Denna karl är duktig på motorcyklar, och verkar tycka det är skoj med Ch's stora intresse för att skaffa sig kort och cykel. Någon att övningsköra med. Inte första gången Kajsan gör de.

Bröllop alltså. Vi tar stora kliv nu. 5 månader kvar.. (+ 9 dagar typ..). Pirrar i kroppen när man tänker på det. Kommer bli en vacker tillställning med tanke på vem som lägger energi på det och hjälper till. Tur man har bra vänner och en familj som gärna ställer upp och hjälper till. :-)

Jobb jobb jobbelijobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar