tisdag 15 oktober 2013

Operation Kastrering

Så, då vart operationen över. Gårdagen var lång, enligt både oss och Basli. Lämnade stugan vid 8 och vart tillbaka vid halv ett tiden. Vid kvart i nio fick han sprutan, narkosen, och sida vid sida satt jag och Christopher medan Baslis kropp blev allt tyngre i min famn. Vid nio så tog sköterskan över och tog min bebis ur min famn. Vi lämnade veterinärkliniken med lite oro i kroppen, speciellt jag. En promenad på Varbergs gator höll oss sysselsatta. Klockan tio när affärerna slog upp så kikade vi in på Kjell & Co, Village och lite andra butiker i köpcentrumet. Vi inhandlade ett iPhone fodral till Ch, ett iPad fodral till min lilla padda och jag unnade mig en sök lite ring ifrån Molly Sanden's kollektion på Guldfynd. Ordet "Love" pryder denna söta silverring.

Strax för tio fick jag ett samtal ifrån veterinärsköterskan, där hon berättade att operationen gått jätte bra och att Basli för stunden sov, dock hade han öppnat ögon kort men utan speciellt mycket oro stängt dem igen för att sova en stund till. Vi hade lovat att dyka upp först halv tolv, men klockan elva-tio över någonstans så ringde veterinär Björn (vår favorit) och sa att Basli börjat tröttna. Med ett skratt sa han att han inte tröttnat på dem utan på att våra inlåst så vi halvsprang till bilen, trots att vi egentligen inte behövde, och åkte tillbaka till Engelbrektsgatan, där Basli Bus klädd i krage och body mötte oss med glädje. Jag fick Basli i min famn och varenda spänd muskel slappnade av igen. 

Vi betalade, tackade med värme dessa två personer som tagit hand om vår lilla vovve och åkte hemåt. Först hämtade vi ut ett recept med morfin till Basli. Väl hemma bäddade vi in honom i filtar och tända upp med värmeljus trots att det fortfarande var dagsljus ute. Vila vart det som gällde och det var väl inget problem att hålla honom stillaliggande men sova fanns inte på kartan.

Idag, dagen efter operationen har han tagit några tuggor mat, trots att veterinären sa att han troligen inte kommer äta på någon dag. Vatten är lite svårare, men någon sked (ja! sked, vi matar honom) med vatten har han fått i sig. Får försöka mer idag. 

Christopher skall senare bege sig in till city för att inhandla en termometer, lite fika till oss, och möjligen någon blötmat till Basli bus. Får försöka ge det ett försök åtminstone, trots att han tidigare nekat detta.

Nu ska jag hoppla av in i duschen och fräscha till mig lite. Kan ju inte se ut hur som helst trots att det bara är jag och mina hjärtan här i stugan. :-)

Ha en fantastisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar