onsdag 16 maj 2012

Till min älskade Ch

Jag var en emotionellt katastrof när vi möttes, med ett hjärta förvridet av smärta och rädsla.
Jag förklarade tydligt att kär var det sista jag ville bli. Men du tog min hand, du tog mig i din famn.
Polerade mig till en skinande pärla, med ömhet och tålamod.
Du har en blick som får mig knäsvag. En själ som är vackrare än himlen, ett hjärta stort som flera oceaner. Din charm får mig att smälta som glass i solsken.
Din närhet är det bästa som finns. En kram ifrån dig kan få alla grå stunder alla blåsa ut igenom fönstret. Jag vill bara säga tack för att jag har dig här, tack för att du alltid finns där.
En pirrande känsla finns varenda gång jag tänker på dig. Tankar om att vara dig nära tills våra liv lider mot sitt slut. Jag vill vara din för evigt.
Du är min ögonsten, mitt livs diamant. Att få ha dina läppar emot mina är som att drömma. Att få känna dina armar om mig är som att flyga. Att du är min och ingen annans är underbart. Att få känna den kärlek som du ger är ett under.
Det är dig jag lever för. Det är dig mitt hjärta slår för. Det är dig jag kan dö för. Din trygghet är något jag inte känt tidigare. Med dig känner jag mig älskad.
Det är dig, bara dig, jag vill leva mitt liv med och ingen annan.
Jag kanske inte säger det så ofta, inte fångar det i ord. Men jag vet att du vet..
Jag älskar dig. Inte bara för vad du är, men för vad jag är när jag är med dig. Jag älskar dig inte endast för vad du gjort av dig själv, utan för vad du gör av mig.
Du får mig att känna mig perfekt, varje dag. Du gör det utan minsta ansträngning, utan det minsta tecken, ord eller beröring. Det är därför jag älskar dig..
Älskade dig igår. Älskar dig idag, kommer älska dig imorgon och för alltid.
Din Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar