torsdag 3 maj 2012

Jag saknar dig mindre och mindre..

Jag går i vinterskor på hösten,
alltid förberedd för storm.
Jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar,
jag har känslor utan uppehåll.
Jag har förlorat en tävling, men vunnit ett val.
Bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av..

Och jag saknar dig mindre och mindre,
det kommer annat mellan och det är bra:
Jag saknar dig mindre och mindre,
jag har glömt dig en vacker dag.

När jag träffar gamla vänner,
har jag ingenting att säga dem.
De ställer för många frågor,
och jag, jag bidrar inte med någon,
och jag kan ångra det lilla jag säger,
eller dra ett allvarligt skämt.
Jag tycker mig höra mig vad de tänker; "är hon sådär jämnt?"

Och jag saknar dig mindre och mindre,
det kommer annat mellan och det är bra.

Jag saknar dig mindre och mindre,
jag har glömt dig en vacker dag.

Jag kan sitta själv i parken tills solen ändrat färgen i mitt hår.
Jag kan offra allt jag har för ingenting,
ja, jag sträcker mig så långt det går,
men jag behöver dig, kom hit och rör om,
jag behöver nått att skriva om.

Jag saknar dig mindre och mindre,
det kommer annat mellan och det är bra.
Jag saknar dig mindre och mindre,
jag har glömt dig en vacker dag.
Jag saknar dig mindre och mindre,
det kommer annat mellan och det är bra.
Jag saknar dig mindre och mindre,
jag har glömt dig en vacker dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar