tisdag 29 maj 2012

Sjuklingen..

Fullkomligt hatar att ligga sjuk. Två dagar hemma ifrån jobbet. Inte ett dugg kul..

Febern hade börjat ge med sig igår, men helg plötsligt kom den tillbaka i, tack och lov, en mindre portion.

Dock är hostan olidlig. Andningen bråkar till tusen. Lever med min Bricanyl just nu. :(

Vill till jobbet! Vill inte va sjuk.. Hatar att va ynklig. Tack och lov är Ch helt underbar. Han tänker på alla detaljer. Gjorde i ordning så jag låg högt med huvudet, med andra ord, underlättade för andningen. Höll om mig hårt och pillade mig i håret. Fick mig att skratta trots eländet.

Värsta av allt är att jag inte fixat att städa och de gör ju att dammallergin bråkar i samband med detta. Fy farao. Allt på en gång. Hoppas på att febern håller sig borta helt idag och jag kan göra allt klart så Ch bara kan dammsuga och torka golven när han kommer hem. De hade varit en rejäl skjuts på vägen tror jag. Både för honom och andningen!

Mirakelkur någon? Funderar på att snart prova på en av min mormors gamla huskurer. Kleta in en t-shirt med smör på bröstet och sova med de. You never know.. Det kanske fungerar ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar