onsdag 30 april 2014

Håll min hand.

Snälla, håll min hand,
jag orkar inte se världen som den är idag.
Nej. Ta mig här ifrån.
Jag vill flyga runt bland molnen.
Snälla, håll min hand..
Jag orkar inte se världen som den ser ut idag.
Jag vaknade upp en morgon och inget var sig likt.

Jag började tänka på livet, på världen.
Jag har aldrig behövt tänka såhär förut,
inte alls under alla dessa mil på färden.
 
Jag ser saker i mitt huvud, saker som jag inte alls vill vara
med på, saker som jag absolut inte vill behöva genomlida.
Jag önskar mig bara kärlek, inget annat är värt något som det är nu.
Varför förstod jag inte det tidigare?
 
Pengar, makt och materiella ting, vad är det emot hälsa?
Jag vill få flyga runt bland de rosa molnen som finns precis ovanför mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar