onsdag 9 april 2014

Nej, nu j*vlar..

..ska jag bannemej sluta hitta ursäkter och undvika saker jag drömmer om. Jag tänker ta tag i ännu en dröm. Efter att Marica (Doris) kom in i mitt liv så har jag äntligen börjat känna mig bekväm med att sjunga. Sist vart de inget större problem att ta ton i hennes umgänge även om det känns onaturligt för mig så är känslan så fantastisk i kroppen när ljuden kommer ur mig. Jag kanske inte kan sjunga så proffsigt men jag älskar de. Ingen behöver lyssna om de inte vill, men jag tänker fortsätta sjunga. Det är viktigt för mig! :-)

Varje morgon, när jag jobbar, så sitter jag vid datorn, sätter igång Spotify och jag sjunger. Jag börjar dagen med att ta till tonerna, rösten, och det, ja, det är så underbart. Jag andas genom musiken. Om det är Magnus Uggla eller Taylor Swift (eller någon annan) spelar ingen roll. Jag lever i låten och älskar varje minut som tickar förbi. Ofta glömmer jag till och med av att sluta sjunga när folk börjar trilla in på kontoret. Ingen som klagat, faktiskt så att folk sagt att de blir glada av att jag sjunger när de kommer med sitt morgonhumör till arbetet och får höra min röst tillsammans med en melodi. En otrolig komplimang för någon som knappt kunde sjunga i duschen innan utan att hon oroade sig för att någon kanske hörde.

Så? Vad är nästa dröm? Jo, det har ju varit på tapeten tidigare men som vanligt när det handlar om mig själv så släpper jag det och lägger energin på någon eller något annat. Men jag letade, Musiklagret letade faktiskt också, efter min dröm. En VIT vänsterhänt akustisk gitarr med lite akustisk western stil! ;-)  Men gudars så hopplöst det var! Jag kunde ju valt en lättare gitarr att hitta. Vit är väl kanske inte den vanligaste, vad vet jag har erfarenhet av.. Nu är de så att jag har blivit lite mer böjlig, kanske kan kompromissa lite med "gränserna" jag satt upp. Och när jag gjorde de, så fann jag den. Gitarren som jag skall spara ihop till. :-)  Christopher kommer såklart kommentera märket på den, eftersom de kanske inte är en sån som man normalt köper som första gitarr. Men Mimmi? Hon gör väl aldrig som någon annan gör? Det handlar ju om att gå sin egen väg.

Det är en Fender som jag förälskat mig i. Såklart.. Men att hitta en vänsterhänt gitarr är inte det lättaste, i alla fall inte som faller mig i smaken.
Här har ni den: Fender Tim Armstrong Hellcat - vänsterhänt med gitarr. :-)


Så, nu ska jag spara, spara och spara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar