onsdag 4 april 2012

Onsdags morgon...

Onsdag. Snart påsk, för mig blir det lång ledigt. Börjar med en halv dag imorgon och sen börjar jag inte jobba igen innan tisdag. För många är detta normalt men detta är helt nytt för mig. Ska bli riktigt skönt, förmodlingen kommer jag hinna landa lite då..

Så smått börjar folk ringa på annonsen jag lagt ut också. Hittils har jag sålt två böcker. En hämtas i eftermiddag. Komiskt nog bodde personen på Sjöbo.

Igår var jag mitt vanliga klantiga jag, dock gånger tio. Råkade tappa min telefon i vatten, PLASK! Och plötsligt har jag en vattenskada Iphone som behövde lämnas in. snyft. Tack och lov fick jag låna en telefon och inte en tegelsten. Men HTC?! Jag tycker den är så sjukt ologisk.. Fattar noll. Blir både arg, ledsen och frustrerad. Var jag verkligen tvungen att gå så långt som att testa om Iphone är vattensäker. suck.

I påsk, vad händer då? Ingen aning. Vet bara att jag tänker sova, äta gott och pussa på Basli så mycket jag bara hinner med. I morse var det en riktig pina att lämna honom. Han satt och skakade i fåtöljen där jag satt på huk framför honom. Försökte klättra upp i mitt knä.. Gnydde lite tyst och tittade surt på mig. Jag vet att de "bara" är en hund. Men för mig är han en familjemedlem, min lilla bebis och min älskling. Det gör ont i mig att lämna honom åt sitt öde, hemma med andra ord. Mattes solstråle! <3

Dags att jobba. Blir nog en ganska lugn dag. Jag har ju inte riktigt kommit in i det än så stressade sönder mig på måndagen för att hinna med allt så jag inte skulle ha hur mycket som helst att göra på torsdag förmiddag, men nu är det lite för lugnt. Får väl städa. ;)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar