måndag 23 april 2012

Jag-älskar-blocket.se ;)

Måndag morgon. Ovanligt pigg faktiskt. Härligt att äntligen vara tillbaka på jobbet. Blir så rastlös på helgerna. Klättrar på väggarna. Och när Mimmi inte har något att göra hamnar hon lätt i renoverings tankar. Nu har jag bestämt mig för att börja spackla och dona med både hall och vardagsrum. Hittat nya möbler till hallen som jag drömmer om. Sen har jag planerat av avveckla min fotovägg. Börjar bli trött på att ha så mycket på en enda vägg.
Vi kollade in en ny soffa i lördags också. Det förvånade mig att vi vart så rörande överens och att det gick så fort att hitta den perfekta soffan. (Dock skulle jag vilja ha en större) men det skulle nog bara se konstigt ut i vårt lilla vardagsrum. Soffan finns på Chili, och kostar 5990. Bara att börja spara helt enkelt. Ett nytt vardagsrumsbord har jag också hittat. Och vitrinskåp och lite annat smått och gått till vardagsrummet.

Vi gick ju i flytt tankar. Det har varit många faktorer som spelat in och vi kände, eller ja, jag kände att det kanske var en bra idé att försöka hitta en annan lägenhet. Men så i lördags kröp jag ihop med mitt lilla block i fåtöljen och funderade. Jag vill ju egentligen inte flytta igen. Jag vill få bo kvar på ett enda ställe mer än ett år. Vi får helt enkelt spara, fixa och dona så lägenheten blir mer vi och inte bara en inflyttad Ch. Även om Ch egentligen inte stör sig på det, så vet jag ju hur det är att flytta tillsammans med någon som redan planerat och ordnat lägenheten efters sina egna behov.

Så först och främst, spackel! Hall och vardagsrum. Sen måla väggarna i hallen. Sen ÄNTLIGEN lägga klart golvet i hallen. Lägga golvet i sovrummet. Försöka hitta en bra färg att måla på väggarna i sovrummet som matchar tapeten, för DEN gillar jag faktiskt. ;) Bara att föregående ägare av lägenheten har bara målat väggarna en gång och det ser rätt "flammigt" ut. På tal om sovrum, ska hålla öron och ögon öppna efter en "malm" sängram ifrån Ikea. Det här med svart smides ram är inte riktigt min grej, och sen drar den åt sig så jäkla mycket dam!?

Fröken-jag-älskar-blocket.se är tillbaka ;) MOUHAHAHA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar