fredag 20 april 2012

Psykfall?!!

Helt ärligt vet jag inte ens varför jag fortfarande att följa det. Man blir bara arg och frustrerad. Men fallet med Breivik är tyvärr intressant ut ett visst perspektiv. Han är i mina ögon ett rent psykfall och borde låsas in för alltid. Eller varför inte göra samma sak emot honom som har gjorde emot alla dessa ungdomar och anhöriga? Suck.

Följer artiklarna som uppdateras ofta på aftonbladets hemsida, blir illa berörd när de skriver om hur han kallt kan sitta och le när salen är full av anhöriga som med all säkerhet skulle vilja slita honom i stycken. Citat hämtat ifrån Aftonbladet.se -  "- Det är fruktansvärda handlingar. Jag tror inte att jag hade klarat att genomföra dem om jag inte hade stängt av mina känslor. Han berättar hur han systematiskt avhumaniserat det som han kallar sina legitima mål. Det var en förutsättning för att klara det han han gjort, anser han."

Vad är det för monster?! De ifrågasätter även om han vet vad empati är, det påstår han sig veta. Dags att visa lite mänsklighet nu Breivik lilla. Om det här är ditt sätt bli känd så är du ute på sjukt djupt vatten. Du kanske borde anmält dig till norska Big Brother och försökt dig på din propaganda där?!

Egentligen är det dumt att yttra sig för han är ju ute efter publicitet men ibland kan man inte styra över fingrarna när man vill avreagera sig.

Ja, i alla fall, fredag idag. Ser fram emot lite ledighet och ge min migrän en chans att gå över helt. Med andra ord en helg fylld av vila vila och lite mer vila. Troligen kommer jag åka med till Björketorp på söndag för att fotografera och filma när de repar. Behöver fräscha upp både mig och kameran tror jag. Länge sen nu.. Får se hur det blir, har ju tvätt-tid på söndag också.

Ha en mysig fredag i skit vädret! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar