tisdag 30 december 2014

Mitt år.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
hahaha. Ja? Jag gifte mig. :-)


Vilka datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Oj. 17 maj är ju en självklarhet liksom. :-) Men sen kommer jag alltid att komma ihåg, 5 april; första gången jag tog på mig min brudklänning. 18 juni; fick hem pappret ifrån Skatteverket där mitt nya efternamn bekräftades. 24 september; min tatuering "Stay strong". 




Vad var din största framgång 2014?
Min ihållande envishet som både är en för- och nackdel.

Största misstaget?
Att inte lyssna på kroppen och gå, nej springa åt fel håll.

Bästa köpet?
Tredje gången gillt, brudklänningen. Jag tror aldrig jag känt mig så vacker, och kommer nog aldrig känna mig så vacker någonsin igen 

Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet! Inget snack om saken liksom. <3

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Dagen då mina svägerskorna bestämde sig för att "kidnappa" mig och ta med mig på en tur kring massor av mysiga butiker, bland annat blomster&inredningsbutiken utmed 156:an. Skrattade så mycket att jag fick ont i magen. Så tack igen Evelina och Jossan får en fantastisk dag!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Utan dina andetag, Bröllopsvisan, Bless the broken road vilka alla framfördes av Andreas Friberg, min svåger, på bröllopet. :-) Men även:
  • Good as hell - Paul Rey
  • Try - Colbie Caillat
  • Din soldat - Albin & Kristin Amparo
  • Ikaros - Niello
  • Rude - Magic!
  • Freak - Molly Sandén 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ganska svårt att bedöma, men det har varit ett tufft år och jag har nog varit extremt mycket och ofta ledsen. Det har var tungt och svårt. En kamp.. Men emellanåt fann jag styrkan! :-)


Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat. Fokuserat på mig själv i första hand.

Favorit tv-serie under 2014?
One tree hill & Pretty little liars.


Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Svårt att sätta ord på det men självfallet hade en "normal" & frisk kropp gjort allt bättre.

Hur skulle du beskriva din stil under 2014?
Ja, det är ganska enkelt; grått, bekvämt, påpälsat och mystofflor. Frågan är om stilen håller i sig under 2015 eller inte..? Kanske ska byta ut grått emot, ja, vem vet, rosa och plysch? ;-)

Vem saknade du?
Göran.. helt klart. Ursch. Det var först när jag bytte telefon och alla nummer försvann som hans nummer inte längre fanns i min telefon. Jag kunde inte ta bort det. Flera gånger vart jag på väg att ringa honom, sms:a eller skriva på Facebook. Lilla Göran, du är saknad!

Dog någon som stod dig nära?
Ja! Först avled Göran dagarna efter nyår, en sorg och smärta, en saknad. I år avled även någon som var min inspiration, min idol, kämpe och styrka, Mari Nilsson. En mycket saknad kvinna av många många människor.  

Den bästa nya personen du träffade?
Hmm. Mitt minne bråkar med mig, svårt för att skilja på 2013-2014 antar jag. Men den bästa personen jag träffat under 2014 (vilket jag är helt säker på) är Anna Linna. :-) Vilken tös. Sänd från ovan typ. 

Bästa boken/böckerna som du läste under 2014?
Hmm. Twilight sagen? haha. Nu chockade jag nog varenda människa som känner mig. Men jo, jag har lyssnat på böckerna och älskat vartenda ord av de. Så helt klart dem. Dock inte att förglömma "Prata omkull mig" av Victoria Dahl. 

Bästa filmen/filmerna som du såg under 2014?
haha. Återkommer med Twilight såklart. Men annars.. "You're not you" & "Listen to your heart". 

Vilken kändis blev du mest "sugen" på?
Min bestående, helt solklara, föralltid favorit: Channing Tatum.

Största musikaliska upptäckten?
- Andrew Allen
- Mollie Lindén
- Gavin Mikhail
- Alexander Rybak
- Jason Reeves
- Kent Moran
- Tyler Ward
..jag kan fortsätta ett tag till!


Årets mat?
Tacos. Som vanligt liksom.. :-)


Årets dryck?
Icas citronsaft? haha. Jajamän, den kan jag inte leva utan numera.

Årets tidning?
Knep och knåp (Förra årets julklapp ifrån Johan..) Alla klart ifyllda och blev lika glad varje gång den trillade ner i brevinkastet. Tyvärr "tar den slut" så snabbt. 

Har du några nyårslöften för 2015?
Förbli rökfri.
Sluta snusa!
Bli mer positiv. 
Börja lyssna på kroppen.

Och till sist, vad är planerna för 2015?
Planerna? Ja, vända på steken. Börja gå åt rätt håll.
2015 ska bli ett bra år.
Vi ska hitta en ny lägenhet på bottenplan.
Kanske kanske kanske skaffa en kompis till Basli Bus.
Men framförallt ska jag bli friskare, punkt slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar