måndag 15 december 2014

Påbörjat.. att våga är att vinna.

Förvånansvärt intresse för min bok? novell? .. historia!? Frågan kommer från olika håll, men ja, jag har börjat och kommit en bit. Inte mer än 3-4 sidor, dock är det en början. Inget sista datum är skrivet och jag ser ut att tid på mig att slutföra den.

Framtiden är ju oviss men jag tror inte det blir något jobb under de första månaderna av 2015. Men inget är skrivet i sten och allt kan förändras. 

Viktigt att tänka på; livets alla dagar är inte en dans på rosor, eller en resa på rosa fluffiga moln vilket nog är mer mina ord. Livet är som en berg-o-dalbana, mer ner och uppgångar. Livet är fullt av press, stress, hat, svek, ångest, bristande ork, smärta, suktande, men även av glädje, lycka, kärlek, äventyr och att finna sitt kall. Ibland måste vi helt enkelt ta oss igenom odrägliga saker för att nå fram till motsatsen, det som får dig att känna, ja, just rosa fluffiga moln för en stund eller två, eller "Ja, jag lyckades!". 

En annan viktig sak att tänka på är att livet består av massor utav val. Att göra val är inte alltid helt lätt, men livet ger dig ofta fler valmöjligheter eller nya val. Blir det fel någon gång så finns det utvägar, de gör det alltid. Våga göra fel. Våga göra rätt. Våga ta hjälp av andra människor. Våga be om ursäkt. Men framförallt, VÅGA TRO PÅ DIG SJÄLV.

När allt känns fel, och jag helt enkelt mår fruktansvärt dåligt så försöker jag mitt allra bästa att tänka positivt. Det är otroligt svårt, men det är kamp som jag inte tänker ge upp, det är en kamp jag ska vinna.

En sista sak.. Du får inte glömma att göra saker som får dig att må bra. Ta hand om dig själv och människor runt omkring dig. Är det botten? Lämna det jobbiga och gör något roligare.. Det är okej.. Och att skälla på sig själv kan ge resultat. I en del tillfällen är det du själv som är din största motståndare. Jag är oftast min största motståndare i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar