söndag 28 december 2014

Pärlvävning.

Äntligen har jag hittat den. :-) min nya hobby-leksak. En pärlvävram. Jag som trodde det kallas vävstol, men icke så nicke. Inte när det gäller pärlor i alla fall. En sån här är det:

 Det ska bli så spännande att börja. Kommer väl sitta klistrad vid den och göra armband efter armband. Tar antagligen ett tag innan dom blir snygga, men det får de vara värt.

Så mina "Fight for ME"-armband kommer bli något mer avancerade i fortsättningen liksom. (och ja, Johan, där kom ett liksom!)


Hur kommer de se ut? Bra fråga, såhär på ett ungefär:


Och när jag ändå unnade mig något för framtida sysselsättning så "råkade" det bli en beställning av pärlor i olika färger. Mestadels blåa eftersom blå är färgen på ME-bandet. :-) Men så hittade jag en pärla som var rosa-blå och den förälskade jag mig så i, vilket resulterade i att den trillade ner i beställningen utan mycket eftertanke. ;-) Nu bara längtar jag efter att posten ska komma hem med dessa till mig. Förhoppningsvis i mellandagarna men förmodligen inte. Håll tummarna! 


Här har ni pärlorna också.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar