måndag 6 oktober 2014

Bitsk tant med en groda i halsen.

En stor slemmig och äcklig groda, blä, men det är precis så det känns i halsen. Förkyld? Ja, det skulle man kunna säga. Febern har sina toppar och dalar, medan värken bara kör samma läge hela tiden, fruktansvärd är statusen.

I lördags unnade jag mig att fira min bästa väns födelsedag. Det blev en sen kväll med mycket skratt. Redan när vi kom hem på kvällen kände jag febern lura kring hörnet, och när jag sedan vaknade på söndagsmorgonen stod det klart. EN RAK HÖGER, varsågod Mimmi. Man skulle kunna tro att efter två år så borde jag lärt mig hur det här fungerar och vad resultatet av att försöka vara normal för en kväll blir. Men icke så nicke. Tant Mimmi ska pröva tusen gånger och sedan hundra gånger till förmodligen innan hon lär sig. En hel kväll där man låtsas vara frisk slutar med att jag blir sjuk, riktigt sjuk. Det som är lite komiskt är att jag idag, måndag morgon, räknade med att vara helt återställd igen. Vilken nit jag gick på..

Grodan i halsen har växt under natten, jag låter både konstigt när jag pratar men framförallt så gör det ont att yttra minsta lilla ljud. Så de ljud jag tänkte få fram idag blir att avboka tandläkartiden imorgon. Jag har prövat att gå till tandis en gång innan med feber, och det är absolut inget jag rekommenderar!

Jag är både arg och ledsen, och väldigt sjuk idag. Arg på mig själv, men mest arg på den här förbannade situationen med sjukdomen. EN KVÄLL och så får jag den här käftsmällen. Försöker se det som att det var värt de, men just för stunden är de svårt när jag bara vill dra täcket över huvudet och försvinna.

Förbannade, jäkla, attans bananer, skit sjukdom. Så arg är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar