tisdag 12 januari 2016

Internet?!!!

Ja.. Detta faktiska problem sen vi flyttade hit ut till ödemarken. För vissa kan det vara svårt att förstå hur jag kan ha sådan ångest och att jag blir så depp av avsaknaden av vettigt internet. 

Visst visste jag att det inte fanns samma "nivå" av internetuppkoppling här som det fanns i Borås men att det skulle vara så himla svårt att finna ett fungerande, tillräckligt och vettigt prissatt internet, det trodde jag absolut inte.

Bredbandsbolaget skulle kunna leverera hastighet 24, men de visade sig felaktigt och begärde att man skulle betala samma pris som för 24 för 8. Nope! Där drar jag gränsen. För hastighet 100 betalade vi 389 kr i månaden i Borås, här ville de ha samma pris för 8?!!! Nej. Avbeställt.

Nästa veva och MÅNGA telefonsamtal och mail senare så beställde jag hem Net1, ett mobilt bredband utan begränsad mängd för 299 kr i månaden. Dock fungerade detta lite hipp som happ dåligt eller inte alls. Efter tre månader, snart, så har jag gett upp hoppet för att det ska funka med detta i längden.

Så: nu inväntar vi bredband från Telia. Tyvärr bara hastighet 8 vilket känns helt bedrövligt när vi lever på 2016!! Fiber? Nej det tyckte inte fastighetsägaren var någon bra idé, dock är hyresgästerna 50 plus och förmodligen inte lika BEROENDE av bra anslutning som jag är. Urscha.. Önskar detta var en bostadsrätt så vi kunde grävt in fiber på egen bekostnad. Blä blä blä!

Vilket i-landsproblem jag har. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar