måndag 3 juni 2013

Förhoppningar..

Nu hoppas jag på att den tuffa tiden är över. Helt hopplöst! Smärta, orken, tröttheten. BLÄ! Det är så jäkla tröttsamt att vissa perioder är ett rent h*lvete. Det är sådär kul när man går som en gammal tant och folk runt omkring en ser smärtan. Jag vill inte att någon "tycker synd om mig", jag klarar mig. Det gör bara förbannat ont! Söndagen spenderades i sängen mesta dels exempelvis. En dag med sol, och jag orkar knappt gå från sängen till soffan. Grattis!

På tal om annat så var vi nere hos Emma med familj i fredags. Mysigt! De bjöds på mat och vi tog sedan på oss solbrillorna och trampade av ner till Kinna "centrum". Det skulle vara ett tivoli, men ursch vilken besvikelse. Fanns kanske egentligen bara en enda som var skoj för Lucas. Hoppborgen/rutschkanan var en katastrof, inte uppblåst ordentligt och vid ett tillfälle såg de ut som en flicka skulle åka över kanten för att den vek sig. Det fanns också en karusell som åkte upp och ner i en väldans fart. Förstår inte att det är lagligt att ha en sådan "packa-ihop" och "åka runt i landet" karusell som är så pass viktig med säkerhet. Tänk om något skulle hända, den skulle ju kunna flyga allvärldensväg. Ursch! Men Lucas var glad ändå. Lite sockervadd, popcorn, sen åt vi glass. Jag bara njöt. Solen stod högt på himlen och jag var med min bästa vän!

Lördagen.. Ja, jag hade sällskap av Fröken Lilla Backlund, med andra ord Emelie. Vi satt och pratade i soffan hemma hos oss. Skrattade så vi fick ont i magen när vi var ute och åkte bil. Skrämde Ch så han höll på att koka över av ilska. Placerade Emelie bakom ratten på vår vita pärla när vi skulle hämta honom från jobbet. Det uppskattades inte! *haha* Vi tyckte det var kul i alla fall..

Söndagen spenderades i sängen som sagt. Spelade lite tv-spel med Ch, då jag laddat ner Fast & Furious till vår PS3:a. Sen kom Johan och tog över och jag somnade gott i sängen. Det konstigaste är att Ch städade under tiden jag låg och sov? Han dammsög och stökade runt men Mimmi hon vaknade då inte. Sten-död! Inte en reaktion.. Skrämmande att jag kan sova så hårt. Förr i tiden vaknade jag av en knappnål..

Idag jobb. Imorgon tar Emma studenten och då är jag ledig. Onsdag jobb. Torsdag är det nationaldagen och man är ledig. Fredag tänkte jag använda flex och vara ledig. En kort vecka med andra ord med två arbetsdagar. Gäller att vara effektiv. Så tack för mig för den här gången. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar