torsdag 27 juni 2013

I'm back at work..

Äntligen tillbaka på jobbet. Något desorienterad och trött men allt går om man bara vill. Jag kunde inte va hemma en dag till, nu ville jag till jobbet! Och nu är arbetsdagen snart slut för min del. Skall göra en viktig sak till innan det bär av hemåt för att för en gångs skull inte duscha, äta och sova. Utan duscha, vänta på besök, prata bröllop, äta och sen sova. :-)

Värdinnemöte stör på schemat. Med andra ord skall Anna & storasyster Marie komma på besök. Spännande! Tack och lov är det två väldigt organiserade personer som har hand om det här så jag lägger tryggt över arrangemanget till dem.

Anna presenterade mig för något idag. Dropbox! Ett fantastiskt sätt att dela filer med andra personer, lätt och smidigt. Väldigt passande för bröllopsplanering. Så nu har en "Mimmi och Ch" mapp öppnats, en bröllopsmapp med andra ord. Varför vet jag inte, men idag känns allt så väldigt verkligt. Ett steg till som skapar om mig lite och får mig att le. Det är sant, det är verkligen de, om ett år vid den här tiden är jag en gift person. Jag kommer leva i ett äktenskap med min älskade Christopher. Häftig känsla. Men första ska vi komma dit också, allt med mat, musik, dekorationer, inbjudningar, texter, tal och repetitioner i kyrka med mera. En lång väg dit tidsmässigt, men när man ser på allt som måste göras känns de som vi borde börjat förra året (skämtåsido)!

Lite pill med bröllopshemsidan också. Ja, vi har faktiskt skaffat oss en sådan. :-) allt sker ju via internet nu för tiden, verkar det som, så varför inte. Ett kul sätt att informera gäster. Kanske, när saker och ting närmar sig, så kan man lägga in länken här på bloggen också. Men.. får se, måste fundera lite på de.

Dags att dra igång sista uppgiften för dagen. En av de viktigaste. Vi hörs ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar