fredag 14 juni 2013

Energi..

Har du känt någon gång att en person du pratar med utstrålar energi? Att personen ger dig energi? Det är en underbar känsla när man möter någon som är sådan. Speciellt för mig som bär en sådan liten budget med energi varje dag. Min lilla gömma fylldes idag av helt otroligt, min nya chef. Jag satt där, nervös som bara den. Jag har lite svårt för nya människor nu för tiden. Det är väl minnet och koncentrations förmågan som skapar oro. Men den nya chefen, vi kallar honom för "D". Han bara satt på sin stol och jag kände hur jag lyftes. Jag kände mig bra. Pratade på som jag alltid gjort förut. Munnen gick i ett! När jag klev ut ifrån hans kontor och tog ett djupt andetag så skrattade jag för mig själv, de få steg som var tillbaka till min dörr fick jag kämpa för att inte bryta ut i ett så kallat "asgarv". D är bättre än jag förväntat mig. Jag hade nog inbillat mig en mardröm, eller människa som inte hade empati eller förståelse. Men där satt vi. Hamnade i en diskussion kring mitt liv, och min tillvaro. Han sa att han imponeras om min styrka, min ork. Där och då höll jag med honom. Jag tog till mig det med värme. Jag är faktiskt stark mitt i allt det här. Även om jag många gånger vill ge upp!!

Idag är det fredag. En fredag som verkligen behövs. Huvudet spökar med mig. Febern ligger i botten och hotar med att bråka. Ont i halsen och kroppen känns som en stor säck potatis. Hårt och knölig? Hm. Ja, typ! Förlåt för att jag säger det här, med att på sig BH idag känns bedrövligt, de känns som en gammal slags korsett som spänts åt alldeles för hårt..

Jobbar "kort" dag idag. Flexar ut vid lunch och skall ta mig en promenad på Lilla Brogatan. Hm. En nagelsalong skall jag hitta. Men hitta.se gatubild är inte mycket till hjälp. Men har fått lite stöd ifrån kollegorna och tror jag kommer att kunna hitta. Behöver pröva nagelförlängning för att se om det går ihop med min kemikalie-allergi. Kroppen kanske stöter bort det, eller så får jag jätte ont? Vem vet. Därför prövar jag såhär tidigt före så jag har lite tid att fundera på hur jag ska göra inför den "stora" dagen... Likaså när det gäller spraytan, detta borde nog också prövas. Perfekt nu till sommaren kanske? Jag ska ju helt inte vistas i solen för mycket på grund av alla mediciner, så då kan jag hoppa in i en soldusch och se lika brun och fin ut som alla andra. UTAN UV-ljus. ;-)

Kanske ska snacka lite bröllop..? Vet dock inte vad jag ska säga. Jag har kikat lite mer på brudklänningar. Och jag har helt plötsligt börjat luta mer emot en lite "större" klänning..? Det gör mig lite fundersam. Jag har hela tiden kollat på enkla klänningar med max något litet glitterparti. Men nu? Förändring. Tror bara det är en period. Jag är inte så mycket för prinsessklänningar. Inte riktigt jag! Får se. Måste komma iväg och pröva lite klänningar så jag får känna efter. Helt enkelt får jag avvakta med att bestämma mig tills dess.

Ni får ha en riktigt fin fredag, och helg! Kram på er :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar