måndag 17 juni 2013

Kull, du är!!

Jag hoppade envist upp ur sängen i morse. Kunde inte, ville inte, det fanns inte på kartan att stanna hemma mer nu. Herre gud! Nu får det vara bra med den här skiten. (Ursäkta språket!)

Tyvärr har jag inte så mycket att säga till om. Många går och snorar, hostar och "klagar" på onda halsar. Och ja, med mitt immunförsvar så har jag bara en sak att vänta kan jag tänka mig. Febern tog tag i mig redan  förra veckan. Men försvann? Sen kom den tillbaka med all sin kraft igår, så ännu en söndag i sängläge. Piggnade till lite på eftermiddagen och tvingade Johan till att spela Toy Story 3 på PS3:an med mig. Men efter en stund tröttnade han och jag insåg att jag hade svårt för att fokusera, jag kunde inte riktigt se vart jag förde min "Woody" så gav upp.

Istället kröp jag ihop i soffan med datorn och Basli tätt inpå. Han var väldigt "mammig" igår och det var väl tur i sig för dåliga dagar behöver jag honom mer än någonsin. Bara att han ligger i sängen hos mig känns tryggt på något underligt vis.. Och de dåliga dagarna verkar Basli förstå detta för han lämnar knappt min sida.. Som sagt. Tror jag nämnt det innan. Minnet bråkar igen.

Ja, jag har kämpat på hela dagen. Dåligt fokus. Dåligt med energi. Ipren och vatten. Försöka hålla ner febern. Försöka låta kroppen bli hel. Men jag är inte dum.. jag vet att det är vila som gäller. Hoppas på att en lugn eftermiddag med dusch och mjuka nytvättade lakan kommer hjälpa och ställa allt till rätta.
Jag har under dagen lekt "kull" med datorn känns det som. Ibland svartnar de och snurrar till och då "flyttar" sig datorn känns det som. "Kull, du är" säger den till mig.

Midsommar närmar sig med stormsteg!? Vad tusan skall man hitta på? Jag har ingen lust med midsommar.. Det finns liksom inget som lockar. Bara sängen i så fall! Hopplöst helt enkelt. Gud så tråkig jag är.

När FAN skall jag få må "bra"? När tusan ska jag bara för slappna av och känna lite ork? Varje morgon känns det som om jag mår bättre. Jag känner lite energi. Men sen pang, när jag slår mig ner i köket för att göra dagens "mask" av smink och platta det numera ganska långa håret, så känner jag de komma smygande. Smärtan, mest i ryggen.. Myror i fötterna. Halsen som gör ont så det är svårt att svälja. Feber känslan. Någon som vill byta?

Hittade lite ny information om min diagnos häromdagen. Skall dela med mig om den snart tänkte jag. Måste bara andas och smälta allt som står.. Ibland hoppas jag på att det är någon skojare som skrivit vissa saker. Men tyvärr vet jag att de stämmer för jag vet av egen erfarenhet att det är sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar